Της Βίβιαν Μητσάκου
“Περίεργος τίτλος για θεατρική παράσταση” σκεφτόμουν πηγαίνοντας στο Θέατρο της Ημέρας στους Αμπελοκήπους.
Λαλαλώ και Ρεπετέ. Mια κωμωδία με τέσσερα τραγικά πρόσωπα που βλέπουν τα όνειρά τους να θρυμματίζονται. Οι τέσσερις ήρωες της παράστασης δεν είναι πρόσωπα εξωπραγματικά, ούτε πρόσωπα της φαντασίας της συγγραφέως, της χαρισματικής Μαίης Σεβαστοπούλου. Είναι δυστυχώς πρόσωπα της διπλανής πόρτας της πολυκατοικίας μας.
Σε μια υποβαθμισμένη περιοχή της Αθήνας ζουν οι τέσσερις ήρωές μας. Η Λαλώ, ο γιος της ο Φώτης, η Μπαλκόνα και η Σούζυ. Πρόσωπα τραγικά που βγαίνουν από τις σύγχρονες τραγωδίες της Αθήνας του 2018.
Η Λαλώ (Μαρία Μακρή) ζει σε ένα μικρό διαμέρισμα με τον γιο της Φώτη (Χρήστος Συριώτης). Ένα παιδί άνεργο, όπως τόσα άλλα, με περίεργη όμως συμπεριφορά. Ζει από την πενιχρή σύνταξη της μητέρας του. Οι καβγάδες μάνας – γιού συνεχείς και άγριοι. Η Λαλώ έχει αδιαφορήσει πλήρως για τον γιο της όταν ήταν μικρός. Την ενδιέφερε να περνά αυτή καλά, αδιαφορώντας για τα ψυχικά τραύματα που προκαλούσε στην αθώα ψυχούλα ενός μικρού παιδιού.
Η Μπαλκόνα (Μαίη Σεβαστοπούλου) είναι η γειτόνισσα, φίλη καρδιακή της Λαλώς, που στέκει δίπλα της και δίνει απλόχερα την βοήθειά της.
Και η Σούζυ (Κλεοπάτρα Ροντήρη) είναι η «πλούσια» νύφη που η Λαλώ επιθυμεί για τον κανακάρη της, προκειμένου να τον ξεφορτωθεί.
Το κείμενο υπογράφει η πολυγραφότατη Μαίη Σεβαστοπούλου, που έχει στο ενεργητικό της πάνω από τριάντα θεατρικά έργα. Η ίδια έχει αναλάβει και την σκηνοθεσία.
Το κείμενο είναι σύγχρονο, μεστό και ρεαλιστικό. Μέσα από πολύ αστείες ατάκες και απρόβλεπτες καταστάσεις, που προκαλούν το συνεχές γέλιο μας, σε προβληματίζει για την σημερινή πραγματικότητα της κοινωνίας μας.
Ναι η Σούζυ υπάρχει στην καθημερινή μας ζωή, όσο απίστευτο και αν ακούγεται. Είναι η απελπισμένη κοπέλα που θέλει πάση θυσία να αποκτήσει οικογένεια.
Την Λαλώ την βλέπουμε καθημερινά στις ειδήσεις. Και μάλιστα σε πιο ακραίες περιπτώσεις από αυτές της παράστασης. Και ο Φώτης είναι ένα από αυτά τα παιδιά που περνούν δίπλα μας, τα κοιτάμε αδιάφορα και μαθαίνουμε την ταυτότητά τους μόνο από τα δελτία ειδήσεων, όταν συμβεί να συλληφθούν.
Η σκηνοθεσία της Φαίης Σεβαστοπούλου ακροβατεί σε μια λεπτή γραμμή που χωρίζει την τραγωδία από την κωμωδία, προσπαθώντας να εξευμενίσει και να διακωμωδίσει τα τραγικάπου συμβαίνουν γύρω μας. Και πετυχαίνει τον στόχο της.
Τα ρούχα των πρωταγωνιστών είναι ιδιαιτέρως προσεγμένα, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και τραβούν την προσοχή μου.
Τα σκηνικά όμορφα και λειτουργικά.
Οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι αξιοζήλευτες. Την Μαρία Μακρή την έχω θαυμάσει σε δραματικούς ρόλους και εντυπωσιάστηκα που την είδα στο ρόλο της Λαλώς. Εκπληκτική στην ερμηνεία, απολαυστική, φυσική, πειστική.
Η Μαίη Σεβαστοπούλου έχει μια πληθωρική, δυναμική ερμηνεία.
Ο Κλεοπάτρα Ροντήρη, η Ρεπετέ μας, έχει τρομερή σκηνική άνεση και χτίζει με μαεστρία τον ρόλο της πάμπλουτης νύφης.
Φυσικότατος, άνετος, καίριος ο νεαρός Χρήστος Συριώτης.
«Οι τέσσερις ηθοποιοί μέσα σ’ έναν ξέφρενο κωμικό ρυθμό παίρνουν μια στιγμιαία ανάσα απόλυτης σοβαρότητας για να μας ανοίξουν μια μικρή χαραμάδα που φτάνει στο βάθος της ψυχής τους» όπως αναφέρει και η σκηνοθέτης.
Την παράσταση παρακολούθησα την Άνοιξη του 2018 στο Θέατρο της Ημέρας και πράγματι την χάρηκα, γέλασα και προβληματίστηκα συγχρόνως.
Την νέα θεατρική σεζόν επαναλαμβάνεται και κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 20 Οκτωβρίου. Μην την χάσετε. Σας το έχω ξαναπεί. Σε μικρά θέατρα εκτός κέντρου υπάρχουν παραστάσεις διαμάντια που αξίζουν την προσοχή μας. Καλή σας θέαση.
Ταυτότητα Παράστασης
Κείμενο – Σκηνοθεσία : Μαίη Σεβαστοπούλου
Παίζουν :
Μαρία Μακρή
Κλεοπάτρα Ροντήρη
Μαίη Σεβαστοπούλου
Χρήστος Συριώτης
Από Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018
Διάρκεια παράστασης 75 λεπτά
Θέατρο της Ημέρας