Είδα την παράσταση «ΑΜΑΛΙΑ»  Μια Βαυαρή βασίλισσα στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος 

«ΑΜΑΛΙΑ»  Μια Βαυαρή βασίλισσα στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος

Γράφει η Βίβιαν Μητσάκου

Η επετειακή παράσταση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών για τα 200 χρόνια  από την Επανάσταση του 1821, η οποία έχει την τιμή να τελεί υπό την Αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων έδωσε δύο τελευταίες παραστάσεις στο θέατρο Χυτήριο, όπου και παρακολούθησα την παράσταση, μετά από μία άκρως επιτυχημένη περιοδεία στην Ελλάδα.

Η Βασίλισσα Αμαλία έρχεται στην Αθήνα στις 2 Φεβρουαρίου του 1837, ως η πρώτη βασίλισσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, στο πλευρό του βασιλιά Όθωνα.

Το κείμενο της παράστασης ανήκει στην Μαρία Κυριάκη. Η ιστορική έρευνα είναι της Δρ. Άντας Διάλλα. Το έργο  στηρίχθηκε σε ιστορικές πηγές, μαρτυρίες και αρχειακό υλικό, κυρίως από τις επιστολές και τα ημερολόγιά της Αμαλίας, αλλά και ιστορικά κείμενα διαφορετικών οπτικών, δραματοποιήθηκε με έναν ιδιότυπο και γλαφυρό τρόπο από την Καλλιόπη Ευαγγελίδου, Ένκε Φεζολλάρι και Κωνσταντίνο Μαυρόπουλο. 

Μέσα από το μεστό κείμενο αναδεικνύεται η προσωπικότητα της βασίλισσας Αμαλίας, η ιδιωτική της ζωή, η αγάπη για την νέα της πατρίδα και η πολιτική κατάσταση της Ελλάδας τα δύσκολα πρώτα χρόνια μετά την απελευθέρωση της. «Ερωτεύτηκε» την Ελλάδα από την πρώτη στιγμή που αντίκρισε τον ήλιο της. όπως ομολογεί η ίδια στις επιστολές της προς τον πατέρα της, εργάζεται με πάθος για να υλοποιήσει όσα οραματίζεται ασκώντας άμεση επίδραση στην κοινωνία, τη μόδα αλλά και την πολιτική της εποχής.

Μέσα από τις αναμνήσεις της Αμαλίας εκτός από την τραγική προσωπική της ζωή, φωτίζονται σημαντικά ιστορικά γεγονότα της εποχής.

 Ένα ταξίδι ιδιαίτερα γοητευτικό στους σκονισμένους δρόμους του Ναυπλίου και της Αθήνας του 1830, με τους γενναίους οπλαρχηγούς, τον κουρασμένο από τον πόλεμο μα περήφανο λαό, τους Φαναριώτες, τις Μεγάλες δυνάμεις να πιέζουν για την απόκτηση της εξουσίας, τους Έλληνες που θέλουν ανεξαρτησία και Σύνταγμα, την ελπίδα προσάρτησης των αλύτρωτων περιοχών, ανάμεσα στα αρχαία μάρμαρα, τα χαμηλά φτωχικά σπιτάκια, τα επιβλητικά νεοκλασικά, τους Βαυαρούς με τους παχυλούς μισθούς, τους ήρωες που ζουν ρακένδυτοι κι εξαθλιωμένοι, τα δάνεια, τις δόσεις, τους εκβιασμούς, τα πολιτικά παιχνίδια. Τραγικά επίκαιρο!

Ο σκηνοθέτης Ένκε Φεζολλάρι με την σκηνοθετική του γραμμή αναδεικνύει την προσωπικότητα της νεαρής βασίλισσας. Την ευαισθησία της, το προσωπικό της δράμα, την αγάπη της για την νέα της πατρίδα, την μή αποδοχή της από την πλειονότητα των Ελλήνων.  Εξαιρετικό και πρωτότυπο το σκηνοθετικό του εύρημα η βασίλισσα Αμαλία να ενσαρκώνεται από δύο πρωταγωνίστριες, την Καλλιόπη Ευαγγελίδου και την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, οι οποίες μοιάζει να συνομιλούν με τον καθρέφτη Οι δύο πρωταγωνίστριες με εξαιρετικές ερμηνείες, με αφοπλιστική φυσικότητα και ερμηνευτική βαρύτητα, έχουν τρομερή χημεία μεταξύ τους και συμπληρώνει η μια την άλλη. Μας κοινωνούν την ζωή της νεαρής Αμαλίας με πάθος, πόνο, συγκίνηση, αποφασιστικότητα και επιβλητικότητα.

Έναυσμα για να διαβάσουμε την ζωή της Βασίλισσας Αμαλίας που έμεινε στην ιστορία ως η άτεκνη βασίλισσα της Ελλάδας.

Εξαιρετική η πρωτότυπη μουσική επένδυση του Κωνσταντίνου Ευαγγελίδη. Τόνιζε τις δραματουργικές σκηνές προκαλώντας μου συγκίνηση και μετά επανερχόταν με ένα ρομαντικό βαλς.

Μεγαλοπρέπεια και ευρηματικότητα αποπνέουν τα σκηνικά του Γιώργου Λυντζέρη. Τα οποία αλλάζουν συνεχώς επί σκηνής. Ο ίδιος υπογράφει και τα δύο σκούρα εντυπωσιακά κοστούμια των πρωταγωνιστριών. Ιδιαίτεροι και καίριοι και οι φωτισμοί του Μιχάλη Κουβόπουλου.

Εν κατακλείδι η «Αμαλία» είναι μία εξαιρετική παράσταση βασισμένη στο κείμενο της Μαρίας Κυριάκη, την εμπνευσμένη σκηνοθεσία του  Ένκε Φεζολλάρι, με εξαιρετικές ερμηνείες από τις Αλεξάνδρα Παλαιολόγου και Καλλιόπη Ευαγγελίδου, πρωτότυπη μουσική, καίριους φωτισμούς και πλούσιο σκηνικό. Δίκαια κέρδισε την αγάπη των θεατρόφιλων κατά την διάρκεια της περιοδείας της.

Θα ήθελα να την δω να επανέρχεται σε θεατρική αίθουσα στην νέα θεατρική περίοδο.

Ταυτότητα Παράσταση

Την Βασίλισσα Αμαλία ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Καλλιόπη Ευαγγελίδου και Αλεξάνδρα Παλαιολόγου.
Την σκηνοθεσία και την καλλιτεχνική σύλληψη υπογράφει ο σκηνοθέτης Ένκε Φεζολλάρι.
Ιστορική έρευνα: Δρ Άντα Διάλλα
Κείμενο παράστασης- Μαρία Κυριάκη
Δραματουργική επεξεργασία: Καλλιόπη Ευαγγελίδου, Ένκε Φεζολλάρι,Κωνσταντίνος Μαυρόπουλος
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης
Σύμβουλος δραματουργίας :Ναταλί Μηνιώτη
Επιμέλεια σκηνικού χώρου / κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτογραφίες -Τρέιλερ :Ξένια Τσιλοχρήστου
Φωτισμοί : Μιχάλης Κουβόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη :Κωνσταντίνος Μαυρόπουλος
Επικοινωνία και προβολή παράστασης : Νταίζη Λεμπέση
Παραγωγή:  ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών

Η παράσταση τελεί υπό την Αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟ

Άφησε ένα σχόλιο