Είδα την παράσταση «ΨΙΘΥΡΟΙ». Για δεύτερη θεατρική χρονιά στο Θέατρο Χορν

Ψίθυροι της Λίλλιαν Χελλμαν

Γράφει η Βίβιαν Μητσάκου

 

Έχουμε ποτέ αναλογιστεί  πως ένας  μικρός κακοήθης ψίθυρος εναντίον ενός ανθρώπου, ένα κουτσομπολιό, μπορεί να έχει τόσο μεγάλη δύναμη που να μπορέσει να καταστρέψει ζωές. Ένα ανεπαίσθητος ψίθυρος μπορεί να προκαλέσει τόσο  εκκωφαντικό θόρυβο. Πόση δύναμη έχει τελικά μια ψευδής είδηση και πως μια ολόκληρη κοινωνία καταδικάζει ανθρώπινες ζωές, χωρίς να ψάξει, να δει αν όλα αυτά είναι αλήθεια.

“Ψίθυροι” (The children’s hour) της Λίλλιαν Χέλλμαν, γραμμένο το 1934, αποτέλεσε μέγιστο σκάνδαλο για την Αμερική και –παρά τις διθυραμβικές κριτικές του– δεν ξαναπαρουσιάστηκε ποτέ έως το 1961, που βγήκε στους κινηματογράφους.

 

Η Μαριάν  και η Τζέην   είναι συνιδιοκτήτριες ενός σχολείου θηλέων. Η Τζέην είναι αρραβωνιασμένη με τον Τζόζεφ, έναν νεαρό γιατρό. Όταν τα οικονομικά του σχολείου επιτέλους αρχίζουν ν’ ανθίζουν, το ζευγάρι αποφασίζει να παντρευτεί – πράγμα που κάνει τη Μαριάν να ζηλέψει. Μια κακομαθημένη μαθήτρια του σχολείου, που θέλει να εκδικηθεί τις δασκάλες επειδή τιμωρήθηκε για κάποια αταξία, διαδίδει ένα βαρύ ψέμα: πως  οι δυο γυναίκες διατηρούν μεταξύ τους κρυφό δεσμό. Οι φήμες μεταδίδονται από στόμα σε στόμα, το σχολείο χάνει τις μαθήτριές του και η επιχείρηση κλείνει.

Ο ταλαντούχος Αλέξανδρος Κοέν αναλαμβάνει την σκηνοθεσία της  πολυεπίπεδης αυτής παράστασης. Χρησιμοποιεί ως βάση της το θεατρικό κείμενο της Χέλλμαν, αλλά το εμπλουτίζει σημαντικά με τις καταγραφές του πραγματικού γεγονότος που την ενέπνευσε. Το φόντο της Σκωτίας του 1810, τα πρακτικά της αληθινής δίκης, αστυνομικές αναφορές, διηγήσεις μαρτύρων, υλικό από τον τύπο της εποχής: όλα αυτά συνθέτουν το σώμα της παράστασης που θα μετατοπίσει χρονικά το έργο της Χέλλμαν από το 1934… πίσω στο 1810. Το έργο θίγει το σοβαρό θέμα της διάδoσης των ψευδών ειδήσεων, καθώς επίσης  και το πρόβλημα της αποδοχής της «διαφορετικότητας» ενός ατόμου.

Ο Αλέξανδρος Κοέν δημιουργεί μια ατμοσφαιρική παράσταση, υψηλής αισθητικής, με κορυφώσεις, σασπένς, αγωνία , εντάσεις, χωρίς μελοδραματισμούς.  Ο Αλέξανδρος Κοέν κατάφερε να παρουσιάσει μία από τις καλύτερες παραστάσεις της φετινής σεζόν.

Η δραματουργία ανήκει στην Κατερίνα Διακουμοπούλου

H Mαρίνα Ψάλτη, η Μαριάν, δίνει ρεσιτάλ ηθοποιίας,  Δυναμική ερμηνεία, καίρια, πειστικότατη. Η «ομολογία» στο τέλος της παράστασης είναι η κορύφωση της ερμηνευτικής της βαρύτητας.

Η δεύτερη Μαρίνα της παράστασης, η Μαρίνα Ασλάνογλου, η Τζέην,  είναι εκπληκτική, πληθωρική. Την ακολουθώ χρόνια και πιστεύω ότι είναι μια από τις καλύτερες και δυνατότερες εμφανίσεις της, μέχρι τώρα.

Η Αλεξάνδρα Παντελάκη, με την στόφα μεγάλης ηθοποιού ¨κεντάει» στον ρόλο της θείας, πρώην ηθοποιού, που διδάσκει στο σχολείο. Εξαιρετική και στην σκηνή της επιστροφής της.

Υπέροχη, αρχοντική η Βάνα Παρθενιάδου. Συντετριμμένη, συγκλονιστική, όταν αποκαλύπτει την αλήθεια. Εξαιρετικής ομορφιάς η σκηνή με την ομπρέλα, που ικετεύει να μπορέσει να μιλήσει.

Η Βασιλική Κωστοπούλου, η άτακτη μαθήτρια, που δημιούργησε όλον αυτόν τον αναβρασμό, με τις ψευτιές της, είναι πολύ καλή.

Ο Δημήτρης Γκουτζαμάνη, ο νεαρός αρραβωνιαστικός, έχει μια μεστή ερμηνεία. Ευρηματική η συμμετοχή στην παράσταση του φωνητικού συνόλου chόrεs,υπό την διεύθυνση της Μαρίνα Σάττι, που αποτελείται από τις: Μαρίνα Εμμανουηλίδου, Κατερίνα Κουτσονικόλα, Δανάη Πολίτη, Δέσποινα Τασλακίδου, Μαριάννα Τσαμπά, που μας ενθουσίασαν με τις εκπληκτικές φωνές τους.

Eξαιρετική και η κίνηση της Φρόσως Κορρού

Στην αρτιότητα της παράστασης συνετέλεσαν και οι άψογοι, πολύχρωμοι, φωτισμοί του Αλέξανδρου Αλεξάνδρου, που δημιουργούσαν μαγικές σκηνές.

Εξαιρετική ομορφιάς και έμπνευσης τα σκηνικά του Γιάννη Αρβανίτη.

Ιδιαίτερα, προσεγμένα τα κοστούμια. Celebrity Skin

Τα λόγια είναι φτωχά για να περιγράψεις την παράσταση «Οι ψίθυροι» σε μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν και με μία τόσο δυνατή ομάδα πρωταγωνιστών. Πρέπει να την βιώσεις.  Είναι μια υψηλής αισθητικής παράσταση με συναρπαστικές ερμηνείες και δυνατή χημεία μεταξύ των πρωταγωνιστών, υπέροχες φωνές, υποβλητική ατμόσφαιρα, μοναδικά σκηνικά, ιδιαίτεροι φωτισμοί, noir ατμόσφαιρα, εξαιρετικά κοστούμια εποχής, τέλεια κίνηση.

Λόγω μεγάλης επιτυχίας και συνεχών sold out η παράσταση επαναλαμβάνεται   τα Δευτερότριτα στο Θέατρο Χορν από 4 Νοεμβρίου και για 20 παραστάσεις. (Υπάρχει αντικατάσταση του Δημήτρη Γκουτζαμάνη. Τον ρόλο αναλαμβάνει ο Θανάσης Πατριαρχέας) .  Δεν έχετε δικαιολογία να μην την απολαύσετε. Θα την θυμάστε για χρόνια!

 

 Ταυτότητα Παράστασης

Πρωταγωνιστούν:  Μαρίνα Ψάλτη, Μαρίνα Ασλάνογλου, Αλεξάνδρα Παντελάκη, Βάνα Παρθενιάδου, Θανάσης Πατριαρχέας, Βασιλική Κωστοπούλου και το φωνητικό σύνολο chόrεs: Μαρίνα Εμμανουηλίδου, Κατερίνα Κουτσονικόλα, Δανάη Πολίτη, Δέσποινα Τασλακίδου, Μαριάννα Τσαμπά

Μετάφραση-σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν
Διεύθυνση φωνητικού συνόλου: Μαρίνα Σάττι
Κινησιολογία: Φρόσω Κορρού
Σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης
Κοστούμια: Celebrity Skin
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης
Μουσική διδασκαλία: Ελένη Ποζατζίδου
Δραματολόγος: Κατερίνα Διακουμοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλεία Κανάκη
Βοηθός σκηνογράφου: Θεανώ Βάχλα
Διεύθυνση παραγωγής: Λευτέρης Κώτσης

Θέατρο Χορν

Πρεμιέρα 4 Νοεμβρίου
Δευτέρα και Τρίτη

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟ

Άφησε ένα σχόλιο