Vikos festiVal
Ένα φεστιβάλ αφιερωμένο στη Γυναίκα στο υπαίθριο θέατρο “ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΙΤΣΟΣ” στο ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ ΖΑΓΟΡΙΟΥ
Από 27 έως 31 Ιουλίου 2024
Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στη δημιουργία ενός νέου θεσμού, ενός φεστιβάλ με θέμα τη Γυναίκα, όπως αυτή προβάλλει μέσα από το πεδίο της τοπικής αλλά και της παγκόσμιας ιστορίας και λογοτεχνίας. Με αφορμή τη ζαγορίσια γυναίκα, καλεί καλλιτέχνες από όλους τους δημιουργικούς χώρους, να παρουσιάσουν έργα που αναφέρονται σε σημαίνουσες γυναικείες μορφές.
Το φετινό σύντομο πρόγραμμα δίνει ένα στίγμα του θεματικού άξονα του φεστιβάλ που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια και δομείται με 3 παραστάσεις από το χώρο του θεάτρου, του χορού και της μουσικής.
- Θέατρο: «η κυρά της Ρω» που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του διεθνώς βραβευμένου συγγραφέα Γιάννη Σκαραγκά, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα, με τη Φωτεινή Μπαξεβάνη να δίνει μία συγκλονιστική ερμηνεία. Η παράσταση ξεκίνησε τη λαμπρή της πορεία το 2017 στην Ελλάδα και ταξίδεψε σε όλο σχεδόν τον κόσμο – Ευρώπη, ΗΠΑ και Αυστραλία – σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία.
- Χορός: «βασιλιάς Ληρ» το αριστούργημα του William Shakespeare σε χοροθεατρική flamenco εκδοχή, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα, που παίζεται για 2η χρονιά στην Αθήνα. Η παράσταση που θα μπορούσε να έχει υπότιτλο «οι κόρες του βασιλιά», έχει αποσπάσει πολλαπλά εγκώμια από τους κριτικούς και το θεατρόφιλο κοινό.
- Μουσική: «στη λάσπη θησαυροί» μια ιδιαίτερη παράσταση με την επιμέλεια της Λίνας Νικολακοπούλου. Η παράσταση είναι θεματολογικά προσαρμοσμένη στο πλαίσιο του Vikos festiVal, με τη συμμετοχή της έξοχης Αργυρώς Καπαρού και άλλων καλλιτεχνών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
27/7
ΘΕΑΤΡΟ
η κυρά της Ρω του Γιάννη Σκαραγκά
29/7
ΧΟΡΟΣ
βασιλιάς Ληρ του William Shakespeare
31/7
ΜΟΥΣΙΚΗ
στη λάσπη θησαυροί της Λίνας Νικολακοπούλου
ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ ΖΑΓΟΡΙΟΥ
ΘΕΑΤΡΟ “ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΙΤΣΟΣ”
ΩΡΑ 21:00
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΧΟΡΗΓΟΙ
ΜΕΓΑΣ ΧΟΡΗΓΟΣ ΒΙΚΟΣ
ΧΟΡΗΓΟΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΑ, ΕΝΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙΟΥ
ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗΣ – IPANEMA ESPRESO, HPEIROS TELECOM O.E. (Χ. ΓΙΩΤΗΣ – Α. ΑΡΜΕΝΗΣ), ΜΠΥΡΑ ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ, ΖΑΓΟΡΙΣΙΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΦΥΛΛΟ – ΧΑΒΕΛΑΣ, Η ΠΙΤΤΑ ΤΗΣ ΚΙΚΙΤΣΑΣ, ZAGORI MOUNTAIN RUNNING, ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΜΑΝΤΖΙΟΣ, TSANOS glasstech, ΑΕίΡΟΥΣ (Ελλ. Κέντρο Συνέργειας Προάσπισης Πολιτισμού)
ΑΡΩΓΟΙ
MONAMI (CASH & CARRY) – Α. ΓΟΥΡΛΟΛΙΤΣΑΣ Α.Ε., ΑΝΘΟΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ, ΔΙΨΑΣΜΕΝΗ ΑΡΚΟΥΔΑ – ΚΑΦΕ ΜΠΑΡ, Η ΣΚΥΤΑΛΗ – ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΕΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΟΙ ΠΙΤΕΣ ΤΗΣ ΦΡΟΣΩΣ,ΚΑΦΕ-ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ “ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ”, ΜΟΥΣΕΙΟ ΖΑΓΟΡΙΣΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ “ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΖΑΓΟΡΙΟΥ”, ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΔΙΟΝΥΣΟΣ – ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ, ΜΕΛΙΣΤΡΑΤΗ
ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΒΙΚΟΣ, ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ ΖΑΡΚΑΔΑ, ZAGORI PHILOXENIA HOTEL, SELINI GUESTHOUSE, ΚΑΦΕ-ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ “ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ”, ΜΟΥΣΕΙΟ ΖΑΓΟΡΙΣΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ “ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΖΑΓΟΡΙΟΥ”
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΕΡΤ 3, 2Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (103,7), ΕΡΤ ΙΩΑΝΝΙΝΑ, EPIRUS GATE, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΩΪΝΟΣ ΛΟΓΟΣ,
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ, 98,7 FM stereo, ioanninabars.gr (ibars.gr)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ VIDEO
DACOS
Το φεστιβάλ πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση του Θεάτρου ARROYO, του ΔΗΜΟΥ ΖΑΓΟΡΙΟΥ και της ΡΙΖΑΡΕΙΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
ΘΕΑΤΡΟ
«η κυρά της Ρω» του Γιάννη Σκαραγκά
Η παράσταση με τη λαμπρή πορεία, που συγκινεί όπου κι αν έχει παρουσιαστεί έως σήμερα, βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του διεθνώς βραβευμένου συγγραφέα Γιάννη Σκαραγκά, και είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της Δέσποινας Αχλαδιώτη. Μιας ελληνίδας, που έγινε γνωστή ως κυρά της Ρω από το όνομα του μικρού νησιού, στο οποίο έζησε μόνη από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι τα βαθιά γεράματά της. Μετά την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, η Δέσποινα Αχλαδιώτη έγινε μια ηρωική φυσιογνωμία.
Μία σπάνια θεατρική εμπειρία, που φωτίζει από την αρχή τη ζωή μιας γυναίκας που έγινε θρύλος μέσα από την ελπίδα, τη γενναιότητα και την εξαιρετική της τρυφερότητα. Η κυρά της Ρω είναι μια αξέχαστη παράσταση που τιμά όλα όσα αντιπροσωπεύει η κοινή μας ανθρωπιά. Πρόκειται για μια διαχρονική ιστορία για γυναίκες που αγωνίζονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο χωρίς μνήμη και χώρο για αυτές.
Γραμμένο με ιδιαίτερη ποιητικότητα, συμπόνια και χιούμορ, με τον αέρα της καθηλωτικής ερμηνείας της Φωτεινής Μπαξεβάνη και την ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Σταύρου Λίτινα, η κυρά της Ρω είναι μια συγκλονιστική παράσταση που ξεκινά από μια εποχή και έναν τόπο για να περιγράψει μια πανανθρώπινη ιστορία.
Η κυρά της Ρω θα κάνει την καρδιά σας να χτυπήσει δυνατά.
Το έργο από το 2017 έως σήμερα παρουσιάστηκε σε πολυάριθμες παραστάσεις εντός και εκτός Ελλάδας.
Είναι το πρώτο ελληνικό έργο που έλαβε επίσημη πρόσκληση από το διάσημο Center for the Art of Performance του UCLA στο Λος Άντζελες, όπου και παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία το 2020.
Ταυτότητα παράστασης:
Ερμηνεία : Φωτεινή Μπαξεβάνη
Κείμενο: Γιάννης Σκαραγκάς
Σκηνοθεσία / Σκηνικά / Κοστούμια: Σταύρος Λίτινας
Μουσική / Σχεδιασμός ήχου: Φωτεινή Μπαξεβάνη
Έπαιξαν οι μουσικοί:
Φώτης Σιώτας (Βιολί, Βιόλα),
Δημήτρης Λάππας (Κιθάρα, Τζουράς),
Νίκος Παραουλάκης (Νέι, Πνευστά),
Βαγγέλης Καρίπης (Κρουστά)
Διάρκεια παράστασης: 1.10’ χωρίς διάλειμμα
Η κυρά της Ρω – Θεατρική Παράσταση – TheLadyofRo
https://www.facebook.com/KyraTisRo.TheLadyOfRo.TheatrePerformance/
kyratisro_theladyofro https://www.instagram.com/kyratisro_theladyofro/
Video Trailer – YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=Jg66qSzYcwQ
ΧΟΡΟΣ
«βασιλιάς Ληρ» του William Shakespeare
Ο βασιλιάς Ληρ είναι ένα έργο κοινωνικοπολιτικό και παράλληλα βαθιά ανθρώπινο. Παρακολουθεί τη διαίρεση και μεταβίβαση της εξουσίας από μια γενιά σε μια νεότερη και την κάθοδο ενός κράτους σε πολιτικό χάος, ενώ ταυτόχρονα καταδύεται στο κενό αγάπης, που είναι η μήτρα κάθε εξουσίας. Φιλαυτία, αυταρχισμός και αχαριστία, κατακλύζουν τον άνθρωπο που, εξέρχεται βίαια από έναν μικρόκοσμο γεμάτο αυταπάτες, για να ανακαλύψει, με τρόπο οδυνηρό, την τραγική του ουσία.
Ο βασιλιάς Ληρ (1605) κατατάσσεται στις ιστορικές τραγωδίες του William Shakespeare και αποτελεί, μαζί με τον Μάκμπεθ, τα δημοφιλέστερα έργα που βασίζονται σε υπαρκτά πρόσωπα, στις πολυτάραχες ιστορίες βασιλέων του πρώιμου Μεσαίωνα.
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Ληρ, βασιλιάς της Βρετάνης, σε προχωρημένη ηλικία αποφασίζει να διαιρέσει και να παραχωρήσει το βασίλειό του στις τρεις κόρες του, ζητώντας ως αντάλλαγμα να δηλώσουν δημόσια το μέγεθος της αγάπης τους για αυτόν. Ενθουσιασμένος από τις υπερβολικές κολακείες των δύο μεγαλύτερων θυγατέρων τους, αλλά οργισμένος από την αδράνεια της αγαπημένης του τρίτης, διαιρεί το βασίλειο του στα δυο, αποκληρώνοντας και εξορίζοντας τη μικρότερη θυγατέρα του και εκδιώκοντας τον πιστό του φίλο που την υποστηρίζει. Χωρίς βασιλική εξουσία, εξακολουθώντας όμως να συμπεριφέρεται με αυταρχισμό, συναντά τις ευνοημένες κόρες του και βιώνει την αχαριστία και την αλαζονεία τους.
Ταυτότητα παράστασης:
Σκηνοθεσία-δραματουργία: Σταύρος Λίτινας
Χορογραφίες: Φανή Δεμέστιχα, Τζέσικα Καϊμπαλή, Μαρία Μανδραγού,
Τάσος Μπεκιάρης, Ηλέκτρα Χρυσάνθου, Σταύρος Λίτινας
Σκηνικά, κοστούμια, μουσική επιμέλεια: Σταύρος Λίτινας
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Ανδριώτης
Κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Μουτάφη
Χειρισμός ήχου & φώτων: Λυδία Τσάτσου-Παρασκευοπούλου
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Όλγα Φαλέι
Σχεδιασμός κομμώσεων: Θωμάς Γαλαζούλας
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Video: Πάτροκλος Σκαφίδας
Παίζουν:
Βασιλιάς Ληρ: Σταύρος Λίτινας
Γκόνεριλ: Ηλέκτρα Χρυσάνθου
Ρέγκαν: Φανή Δεμέστιχα
Κορντέλια: Ναταλία Περιβολάρη
Έντγκαρ: Ιρένε Τζιαρντίνα
Έντμοντ: Τζέσικα Καϊμπαλή
Γελωτοποιός: Μαρία Μανδραγού
Τραγούδι: Δανάη Κατσαμένη
Πιάνο: Αλίνα Αναστασιάδη
Διάρκεια παράστασης: 1.15’ χωρίς διάλειμμα
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ
[…] Μια υποβλητική χοροθεατρική μεταγραφή. Ο Σταύρος Λίτινας επιλέγει ένα δρόμο που ενεργοποιεί τη φαντασία και τις αισθήσεις. Χωρίς λόγο […] χοροθέατρο με έμπνευση, ουσία και υψηλή αισθητική! Ντίνα Καρρά (19/12/23 – Onlytheater)
[…] Στον ρόλο του βασιλιά Ληρ συναντάμε τον κ. Σταύρο Λίτινα. Εκνευριστικά υπέροχος; Απίστευτα λυρικός, στα όρια του επικού; Πήρε έναν μέγιστο ρόλο, τον έκανε δικό του, είναι Ηλίου φαεινότερο ότι το καταχάρηκε και γέμισε τις ψυχές μας και το υπόλοιπα ένατα του εγκεφάλου μας. Ο τρόπος και η απόδοση… Τροφή για το μυαλό, σκέψη για τη σκέψη μας. Ένας θαυματοποιός μέσα σε ένα θέατρο […] Η κ. Αλίνα Αναστασιάδη στο πιάνο και η κ. Δανάη Κατσαμένη στο τραγούδι, έκαναν το χαλί το μουσικό να είναι και ιπτάμενο. Και οδήγησαν σε νέους δρόμους την τέρψη των αυτιών μας […] Χόρτασα μία παράσταση. Και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Κώστας Κούλης (30/11/23 – keysmash.gr)
Πρόκειται για μια αξιοθαύμαστη δουλειά, τόσο φλογερή και παθιασμένη που πετυχαίνει την ολιστική διέγερση αισθήσεων, συναισθημάτων, σκέψεων και εντυπώσεων. Κυριολεκτικά συν-κλονίζει […] Αυτή η χοροθεατρική εμπειρία, η οποία κινητοποιεί σώμα, νου και ψυχή, «μιλάει» με ισχυρή ένταση και ενδελέχεια, χωρίς να έχει καμία ανάγκη το λόγο, επιβεβαιώνοντας ταυτόχρονα τη δραματική ποιότητα και νοηματική εμβέλεια του θεματικού πυρήνα. […] Θα μπορούσε κανείς να γράψει ακόμη περισσότερα για αυτήν τη συναρπαστική χοροθεατρική παράσταση, αλλά αυτό που έχει αποχρώσα σημασία είναι η προσωπική θέαση και η ενδόμυχη βίωση αυτής της μοναδικής περιπέτειας που αγγίζει τα όρια του αριστουργήματος. Ζωή Τόλη (20-11-23 – Enetpress)
Το βάθρο του Βασιλιά σείεται από το πάθος και την ένταση των χορευτικών βημάτων του […] Το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ ξεδιπλώνεται χωρίς λόγια. Οι λέξεις είναι περιττές όταν ο χορός προσπερνάει τα αυτιά και μιλάει κατευθείαν στην ψυχή σου. Όταν όμως, έρχεται το τραγούδι με την μαγευτική φωνή της Δανάης Κατσαμένη και τη συνοδεία της Αλίνας Αναστασιάδη στο πιάνο, τότε αντιλαμβάνεσαι την ολοκλήρωση και την αρτιότητα της δουλειάς που έχει γίνει […] πρόκειται για μια μύηση στο χοροθέατρο. Ευρυγένης (19/11/23 – We Love Theater)
Πόσο τελικά είναι δυνατό, μία παράσταση μουσικοχορευτική να προσομοιώσει τον διάλογο, με τον χορό και το τραγούδι; Και πόσο δύσκολη φαντάζει στα μάτια μας η σύνδεση ενός δράματος σαιξπηρικού με μία χορογραφία που κατά το πλείστον στηρίζεται στο Flamenco; Κι όμως ο Σταύρος Λίτινας δεν έκανε απλώς πραγματικότητα τα ερωτήματα αυτά, αλλά τα πάντρεψε με τόσο αριστοτεχνικό τρόπο, που όχι απλώς μας συγκίνησε και μας άγγιξε βαθιά, αλλά πολύ απλά μας έκανε απρόσμενα να πιστέψουμε στο απίθανο […] Και έκαψα το παλιό μου φτερό βλέποντας ετούτη την παράσταση, ανακαλύπτοντας μέσα της, τον δρόμο προς ένα νέο, πένθιμο, μα θριαμβευτικό ποίημα. Βασίλης Κοκκώνης (18-11-23 – Free Sunday)
Η σκηνή του θεάτρου Arroyo, μετατρέπεται σε ένα ροντέο αρπακτικών της εξουσίας, όπου οι ερμηνευτές με τη δύναμη του φλαμένκο, χωρίς λόγια και με τη συνοδεία κλασικών μουσικών θεμάτων στο πιάνο (πιανίστα: Αλίνα Αναστασιάδη), ξετυλίγουν το κουβάρι της σαιξπηρικής ιστορίας […] εκείνο που επίσης ξεχωρίζει στην παράσταση είναι η αισθητική της. Κάτι ανάμεσα σε dark cabaret, gothic σκηνή και παραμύθι τα κοστούμια του Σταύρου Λίτινα και οι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου, μεταφέρουν τον θεατή σε ένα δυστοπικό περιβάλλον, που άλλες φορές μοιάζει με όνειρο και άλλες με παράνομη τελετουργία […] Τα χέρια των ερμηνευτριών κινούνταν σαν ηλεκτρισμένα καλώδια ενώ «απαντούσαν» η μία στην άλλη χορευτικά, ο Σταύρος Λίτινας ενσωμάτωσε όλη την αλαζονεία και τη φιλαυτία του Ληρ, που καταρρέει στο τέλος. Τα μάτια, τα πρόσωπα και οι εκφράσεις έβγαζαν φλόγες και το πάθος για χρήμα, εξουσία και ζωή ήταν διάχυτο σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Διονύσης Χριστόπουλος (10/11/23 – Music City)
Ο Σταύρος Λίτινας σκηνοθέτησε τον Βασιλιά Ληρ παραδίδοντας στο κοινό μια παράσταση πλημμυρισμένη με χορό και μουσική […] Από τις πιο ωραίες σκηνές της παράστασης η σκηνή της τρέλας ανάμεσα στον Ληρ (Στ. Λίτινας) και τον «τρελό» του (Μ. Μανδραγού), καθώς και η τελευταία σκηνή του Ληρ με την Κορντέλια (Β. Κατσιγιάννη). Ιδιαίτερη μνεία χρειάζεται στηνΔανάη Κατσαμένη, η οποία με την υπέροχη φωνή της πέτυχε να δημιουργήσει μερικές από τις πλέον συναισθηματικά φορτισμένες σκηνές. Τόνια Τσαμούρη (7/11/23 – Culture Now)
Η χοροθεατρική παράσταση «Βασιλιάς Ληρ», ανήκει σε εκείνες τις παραγωγές που επηρεάζει ανεπανόρθωτα όλο το ενεργειακό σύστημα του θεατή, καθηλώνοντάς τον με εκρηκτικό τρόπο […] Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο με καλλιτεχνική σφραγίδα που καλύπτει και το πιο απαιτητικό κοινό[…] Ο Σταύρος Λίτινας κατασκεύασε μία ποιοτική σύνθεση, μία αρτίστικη πρόταση, ιδιαίτερη και ξεχωριστή, ικανή να λειτουργήσει τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον. Το βασιλιά Ληρ υποδύεται με έξοχη σκηνική παρουσία ο Σταύρος Λίτινας […] Κορυφαία η σκηνή με την εκστατική αριστερόστροφη περιστροφή του πάνω στο βάθρο. […] Οι τρεις κόρες Ηλέκτρα Χρυσάνθου, Φανή Δεμέστιχα και Βάσια Κατσιγιάννη, πηγαίες, υποκριτικά πληθωρικές, απλώς υπέροχες, δεν υπάρχουν λόγια. […] Τον γελωτοποιό παίζει εμπνευσμένα η αεικίνητη και ευλύγιστη Μαρία Μανδραγού, με μοναδική ικανότητα. […] Πολύ καλή στο ρόλο της η Άνια Βασιλείου, ως Έντγκαρ. Η Τζέσικα Καϊμπαλή φανταστική ως Έντμοντ […], αυθεντικότατη, δρα αφοπλιστικά επάνω και έξω από την κυκλική αρένα, ενσαρκώνει τη δύναμη του κακού και του αριβισμού, διασπείροντας με ορμή τη διχόνοια και το μίσος. […] Χάρμα οφθαλμών η σκηνική δραστηριότητά της. […] Στο τραγούδι η καταπληκτική Δανάη Κατσαμένη και στο πιάνο η χαρισματική Αλίνα Αναστασιάδη. Ζωή Τόλη (10/3/23 – Enetpress)
Είναι άθλος για έναν καλλιτέχνη να καταφέρει να προσαρμόσει ένα τέτοιο κείμενο στα μέτρα της σύγχρονης εποχής, να το αποδομήσει, να ανιχνεύσει τα συστατικά του στοιχεία και να το επανασυνθέσει, χωρίς τον κίνδυνο να προσκρούσει στις στερεοτυπικές εκδοχές που έχουν καθιερώσει τον σαιξπηρικό λόγο στο συλλογικό ασυνείδητο.
Ο Σταύρος Λίτινας φαίνεται πως βρήκε στον «Βασιλιά Ληρ» του Σαίξπηρ το έργο που ιδιοσυγκρασιακά τον εκφράζει περισσότερο […] Η Μαρία Μανδραγού καθιερώνει έναν χορευτικό και θεατρικό τύπο πολύ δυναμικό στον ρόλο του Γελωτοποιού […] Η Ηλέκτρα Χρυσάνθου ως Γκόνεριλ και η Φανή Δεμέστικα ως Ρέγκαν είναι συγκλονιστικές, δεινές ερμηνεύτριες και ώριμες σκηνικά […] ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της παράστασης οφείλεται στην επιλογή της Δανάης Κατσαμένη στον ρόλο του Σχολιαστή/Χορού […] με την αισθαντική, τζαζ φωνή της συνοδευόμενη από την πιανιστική δεινότητα της Αλίνας Αναστασιάδη […] κορυφαίος παράγοντας επιτυχίας της παράστασης είναι τα έξοχα κοστούμια του Σταύρου Λίτινα και το απόλυτα αφαιρετικό σκηνικό […] Πρέπει, τέλος, να υπογραμμιστεί η υψηλή αισθητική της παράστασης και η επιλογή πρωτότυπης μουσικής επένδυσης. Νίκος Ξένιος (17/2/23 – Bookpress)
Ο Σταύρος Λίτινας ξεπέρασε τον εαυτό του και μας χάρισε με απίστευτη γενναιοδωρία την καλύτερη παράσταση που έχει ανεβάσει ως σήμερα και μία ανεπανάληπτη εμπειρία για όλες μας τις αισθήσεις που θα κουβαλάμε μέσα μας για καιρό. Λουκία Μητσάκου (5/2/23 – theater project 365)
TEASER: https://www.youtube.com/watch?v=TeXa55MR8W8
SITE: www.arroyo.gr
https://www.facebook.com/arroyo.dancetheatre.gr
@arroyodancetheatre
ΜΟΥΣΙΚΗ
«…στη λάσπη θησαυροί» της Λίνας Νικολακοπούλου
“Ένας τίτλος τιμής, σε αυτά που λάμπουν, ακόμα και σε σκοτεινές ή αφώτιστες εποχές και κρατάνε πάντα την αξία τους. Παρηγορούν, στηρίζουν, θυμίζουν, συντροφεύουν. Τραγούδια, κείμενα, ποιήματα , γραμμένα ή εμπνευσμένα, από τη ματιά της γυναικείας ψυχής, στο σύγχρονο κόσμο μας κι ακόμα κάποια που έφτασαν αλώβητα ως εδώ από άλλες εποχές.” (Λίνα Νικολακοπούλου)
Η σπουδαία ποιήτρια και στιχουργός, ανταποκρινόμενη στο κάλεσμά μας, επιλέγει μια σειρά τραγουδιών στήνοντας μια νέα πρωτότυπη παράσταση γύρω από τον άξονα Γυναίκα. Στο πλευρό της η διάσημη ερμηνεύτρια Αργυρώ Καπαρού με πλούσιο βιογραφικό και πολυάριθμες διακρίσεις, στενή συνεργάτις του Σταμάτη Κραουνάκη και βασικό μέλος της Σπείρας Σπείρας από το 2005.
Ερμηνεύει η Αργυρώ Καπαρού
Τα κείμενα της Λίνας Νικολακοπούλου διαβάζει η ηθοποιός Άννα Ψαρρά
Μουσικοί:
Πιάνο – Επιμέλεια ορχήστρας: Ευαγγελία Μαυρίδου
Βιολί: Βασίλης Ραψανιώτης
Ακορντεόν: Άννα Λάκη
Συμμετέχουν, τραγουδούν: Αμαλία Ασκορδαλάκη – Δανάη Κατσαμένη
ΛΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΡΓΥΡΩ ΚΑΠΑΡΟΥ ΑΝΝΑ ΨΑΡΑ
ΑΜΑΛΙΑ ΑΣΚΟΡΔΑΛΑΚΗ ΔΑΝΑΗ ΚΑΤΣΑΜΕΝΗ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΙΤΙΝΑΣ
Σταύρος Λίτινας
Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Ε.Μ.Π. και χορό. Έχει ασχοληθεί με διάφορα είδη χορού και έχει εστιάσει στο flamenco. Έχει μαθητεύσει δίπλα σε σπουδαίους χορογράφους και χορευτές στην Ισπανία. Το 1992 ίδρυσε το ARROYO, την πρώτη σχολή flamenco της Αθήνας. Είναι παραγωγός και χορογράφος της χοροθεατρικής ομάδας ARROYO. Οι πρόσφατες χορογραφικές και σκηνοθετικές δουλειές του είναι το «ΔΕΙΠΝΟ GOURMET?» βασισμένο στο «Δέρμα» του C. Malaparte, η «ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ» του A. Strindberg, το «ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ» του H. Müller, η «ΣΑΛΩΜΗ» του O. Wilde (Εθνικό Θέατρο 2018), «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA» του F.G.Lorca και ο «ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ» του W. Shakespeare. Έχει σχεδιάσει και σκηνοθετήσει-χορογραφήσει τις Τελετές Έναρξης και Λήξης των 3ων ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΑΓΩΝΩΝ «ΗΡΑΚΛΕΙΟ 2023», κάνοντας παράλληλα τη δραματουργία, τα σκηνικά και τα κοστούμια. Έχει υπογράψει σημαντικές παραστάσεις ως σύμβουλος κίνησης αλλά και ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος σε μεγάλα θέατρα μεταξύ των οποίων το Εθνικό, το Κρατικό Βορείου Ελλάδος, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Ηρώδειο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
ΘΕΑΤΡΟ ARROYO, Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ 128, 10435 ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ. 210-3469575 6932-73305 www.arroyo.gr – info@arroyo.gr