“ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ” ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΣΗΜΑ ΜΠΑΛΕΤΑ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕ ΚΑΡΛΟ
Αίθουσα Τριάντη Mεγάρου Μουσικής
Από 21 έως 29 Δεκεμβρίου 2018
Χριστούγεννα με λάμψη και μαγεία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών! Τα φημισμένα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο από τις 21 έως τις 29 Δεκεμβρίου θα μαγέψουν μικρούς και μεγάλους με την πιο λαμπερή παράσταση, το πιο υπέροχο παραμύθι των παιδικών μας χρόνων, τη Σταχτοπούτα.
Η περίφημη χορευτική ομάδα του Πριγκιπάτου του Μονακό, μια από τις σημαντικότερες και πλέον καταξιωμένες ομάδες χορού παγκοσμίως, θα μας παρουσιάσει στην σκηνή της Αίθουσας Τριάντη την πιο ονειρική εκδοχή της Σταχτοπούτας όλων των εποχών!
Ο Ζαν-Κριστόφ Μαγιό, καλλιτεχνικός διευθυντής των Μπαλέτων του Μόντε Κάρλο κι ένας από τους σημαντικότερους χορογράφους της γενιάς του, υπογράφει την γοητευτική και άκρως μουσική αυτή παράσταση – εμπειρία, που έχει καθηλώσει το κοινό και έχει συγκεντρώσει διθυραμβικές κριτικές, όπου και αν παρουσιάστηκε. Η αριστουργηματική μουσική του Σεργκέι Προκόφιεφ, τα αφαιρετικά σκηνικά του Ερνέστ Πινιόν-Ερνέστ και τα υπέροχα κουστούμια του Ζερόμ Καπλάν, συνθέτουν ένα φαντασμαγορικό θέαμα σπάνιας ομορφιάς, που θα μείνει ανεξίτηλο στη μνήμη των θεατών!
Μια “Σταχτοπούτα” διαφορετική από τις άλλες
Η Σταχτοπούτα σε χορογραφία του Μαγιό αποτελεί μια πρωτοποριακή παράσταση από έναν σύγχρονο δημιουργό, που επιχειρεί να απομυθοποιήσει την αγαπημένη ιστορία της χωριατοπούλας που παντρεύεται τον πρίγκιπα. Το αποτέλεσμα είναι μια αφαιρετική και συμβολική προσέγγιση, γεμάτη χάρη και δυναμισμό, η οποία ανατρέπει το κλασικό παραμύθι και επικεντρώνεται στα συναισθηματικά γρανάζια που κινούν μπροστά αυτή τη διαχρονική ιστορία. Η Σταχτοπούτα στην επιτυχημένη αυτή παραγωγή, δεν είναι ένας ακόμη χαρακτήρας βγαλμένος από τα παραμύθια, αλλά ένας καθημερινός άνθρωπος, ένα κορίτσι από σάρκα και οστά, που αισθάνεται, ζει και ερωτεύεται όπως όλα τα άλλα. Έτσι, ο Μαγιό αναβιώνει τον διάσημο μύθο μέσα από μια διαφορετική, πιο σύγχρονη, οπτική. Την οπτική του κοριτσιού που γίνεται γυναίκα, που επιβιώνει και μεταμορφώνεται σε σύμβολο δύναμης και χειραφέτησης. Ο Μαγιό κατορθώνει να διατηρήσει τη μαγεία, τη ζωντάνια και τα στοιχεία παραμυθιού της Σταχτοπούτας, χωρίς να θυσιάζει την αισθητική, το ρομαντισμό και τη συναισθηματικότητα του μπαλέτου, δημιουργώντας απόλυτα μαγευτικές στιγμές σε μια εκδοχή που δικαιώνει ένα παραμύθι που μεγάλωσαν μαζί του εδώ και τριακόσια χρόνια όλες οι γενεές σε όλο τον κόσμο!
Λίγα λόγια για τα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο
Τα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο δημιουργήθηκαν το 1909 από τον Σεργκέι Ντιαγκίλεφ και αμέσως συνεργάστηκαν με τους σημαντικότερους σολίστες της εποχής, όπως ο Νιζίνσκι και η Άννα Πάβλοβα. Στη συνέχεια, και χάρις στην υψηλή προστασία της πριγκίπισσας Γκρέις του Μονακό, η ομάδα καταξιώθηκε παγκοσμίως, ενώ σήμερα, υπό την προεδρία της πριγκίπισσας Καρολίνα του Αννόβερου και την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ζαν-Κριστόφ Μαγιό, θεωρείται μια από τις κορυφαίες χορευτικές ομάδες στον κόσμο.
Τα διάσημα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο, από τις 21 έως τις 29 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, υπόσχονται μια Σταχτοπούτα όπως δεν την έχετε ξαναδεί! Μια παράσταση διαφορετική από τις άλλες που θα λάμψει την περίοδο των Χριστουγέννων! Μια μαγική χορευτική πανδαισία, που θα θυμόμαστε όσα χρόνια και αν περάσουν!
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=4214
Συντελεστές:
Χορογραφία: Ζαν-Κριστόφ Μαγιό
Μουσική: Σεργκέι Προκόφιεφ
Σκηνικά: Ερνέστ Πινιόν-Ερνέστ
Κοστούμια: Ζερόμ Καπλάν
Φωτισμοί: Ντομινίκ Ντριγιό
Ημερομηνίες / Ώρες έναρξης:
21, 23, 25, 27 Δεκεμβρίου 2018 / 20:00
26, 29 Δεκεμβρίου 2018 / 17:00 & 21:00
22, 28 Δεκεμβρίου 2018/ 17:00
Τιμές:
Φοιτητές, μαθητές, άνεργοι, ΑΜΕΑ, 65+: € 25
Ζώνη Ε: € 30 – (Παιδιά έως 12 ετών: € 24)
Ζώνη Δ: € 40 – (Παιδιά έως 12 ετών: € 32)
Ζώνη Γ: € 50 – (Παιδιά έως 12 ετών: € 40)
Ζώνη Β: € 60 – (Παιδιά έως 12 ετών: € 48)
Ζώνη Α: € 70 – (Παιδιά έως 12 ετών: € 56)
Διακεκριμένη Ζώνη: € 80 (Παιδιά έως 12 ετών: € 64)
LES BALLETS DE MONTE – CARLO
Η σημαντική θέση που έχει η τέχνη του Χορού για το Μονακό, ξεκίνησε από το 1909, όταν ο Serge de Diaghilev μετέφερε στην πόλη αυτή το δημιουργικό εργαστήρι της περίφημης ομάδας των «Ρωσικών Μπαλέτων». Θέλοντας να συνεχίσει και να ενισχύσει αυτή την παράδοση, η Πριγκίπισσα του Ανόβερο, δημιουργεί το 1985, την Ομάδα των Μπαλέτων του Μόντε – Κάρλο. Πρώτοι επικεφαλής της ομάδας ήταν οι Ghislaine Thesmar και Pierre Lacotte, ακολούθησε ο Jean-Yves Esquerre, ενώ από το 1993, επικεφαλής των Μπαλέτων ανέλαβε ο Jean-Christophe Maillot. Η άφιξή του Maillot, έθεσε την ομάδα αυτή των 50 χορευτών σε μια νέα πορεία δημιουργικής εξέλιξης, με αποτέλεσμα να αναγνωρίζεται σήμερα ως μια από τις σημαντικότερες ομάδες χορού στον κόσμο. Ο Ζαν – Κριστόφ Μαγιό εμπλουτίζει το ρεπερτόριο της ομάδας, προσκαλώντας μεγάλους χορογράφους της εποχής μας, ενώ παράλληλα δίνει χώρο σε ανερχόμενους χορογράφους να δουλέψουν με την ομάδα των Μπαλέτων του Μόντε – Κάρλο. Ανάμεσα σε αυτούς τους «καλεσμένους» χορογράφους βρέθηκαν οι Sidi Larbi Cherkaoui, Shen Wei, Alonzo King, Emio Greco, Chris Haring, Marco Goecke, Lucinda Childs, William Forsythe, Jiri Kylian, Karole Armitage, Maurice Béjart ακόμα και η Marie Chouinard.
Το 1998, ο Ζαν – Κριστόφ Μαγιό δημιουργεί το Monaco Dance Forum, ένα διεθνώς αναγνωρισμένο φεστιβάλ χορού, στο οποίο παρουσιάζονται επιλεγμένα θεάματα, εκθέσεις, εργαστήρια χορού και συνέδρια. Η ομάδα συμμετέχει τακτικά σε αυτό το φεστιβάλ με την Ακαδημία της Πριγκίπισσας Γκρέις.
Το 2011, υπό την προεδρία της Πριγκίπισσας του Ανόβερο, δημιουργείται ένα νέο οργανωτικό σχήμα, στο οποίο εντάσσονται τρεις ανεξάρτητοι μέχρι τότε θεσμοί: τα Μπαλέτα, το Φεστιβάλ και η Σχολή Χορού του Μονακό. Το σχήμα αυτό, δίνει πλέον τη δυνατότητα στα Μπαλέτα να υπηρετούν την τέχνη του Χορού, με μια ανεπανάληπτη προσέγγιση, όπου συνδυάζεται η δημιουργικότητα, η εκπαίδευση αλλά και η παραγωγή.
Τα Μπαλέτα του Μόντε – Κάρλο αποτελούν κορυφαία χορευτική ομάδα χάρη στα εμβληματικά έργα του Ζαν – Κριστόφ Μαγιό, Vers un pays sage (1995), Ρωμαίος και Ιουλιέτα (1996), Σταχτοπούτα (1999), La Belle (2001), Le Songe (2005), Altro Canto (2006), Φάουστ (2007) και LAC (2011).
JEAN – CHRISTOPHE MAILLOT
Γεννήθηκε το 1960. Σπούδασε χορό και πιάνο στο Εθνικό Ωδείο της Τουρ και στη συνέχεια στη Διεθνή Σχολή Χορού της Ροσέλλα Χάιταουερ στις Κάννες. Το 1977 προσελήφθη από τον Τζον Νέουμαιερ στα Μπαλέτα του Αμβούργου, όπου χόρεψε ως σολίστ σε πρωταγωνιστικούς ρόλους για πέντε χρόνια. Ένα ατύχημα έφερε απρόσμενο τέλος στη χορευτική του καριέρα.
To 1983 ανέλαβε ως διευθυντής και χορογράφος τα Μπαλέτα του Grand Théâtre της Τουρ, όπου δημιούργησε πάνω από 20 χορογραφίες. Την περίοδο 1992-1993 συνεργάστηκε με τα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο, αρχικά ως Καλλιτεχνικός Σύμβουλος και εν συνεχεία, από το 1993, ως επικεφαλής τους. Η άφιξή του στα Μπαλέτα του Μόντε – Κάρλο έδωσε στην ομάδα νέα ώθηση, που σύντομα εξέλιξε το επίπεδο ωριμότητας και αρτιότητας στοιχεία για τα οποία φημίζεται αυτή η ομάδα.
Έχει δημιουργήσει σχεδόν 40 χορογραφίες για τα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο, όπως τα Ρωμαίος και Ιουλιέτα (1996), Σταχτοπούτα (1999) La Belle (2001), Le Songe (2005), Φάουστ (2007), LAC (2011) και CHORE (2013), που εκτίναξαν τη φήμη της ομάδας παγκοσμίως. Αρκετά από αυτά τα έργα συμπεριλαμβάνονται πλέον και στα ρεπερτόρια μεγάλων διεθνών ομάδων χορού.
Από το 2011, ορίστηκε επικεφαλής ενός νέου οργανωτικού σχήματος, στο οποίο, εκτός των Μπαλέτων, εντάχθηκαν το Φεστιβάλ και η Σχολή Χορού του Μόντε Κάρλο.
Έχει λάβει πολυάριθμες και σημαντικές διακρίσεις και βραβεία, όπως το βραβείο «Benois de la Danse» Καλύτερου Χορογράφου για το Φάουστ το 2008, τη Χρυσή Μάσκα Καλύτερης Παράστασης, το 2015, για το έργο του Το Ημέρωμα της Στρίγγλας και το « Life Achèvement award » στη Λοζάνη το 2018. Μεταξύ άλλων, το 2014 χρίσθηκε Διοικητής του Τάγματος της Αξίας του Πολιτισμού του πριγκιπάτου του Μονακό από την Αυτού Εξοχότητα, Πρίγκιπα Αλβέρτο ΙΙ του Μονακό.
Για τον Μαγιό, ο χορός συνδυάζεται με το θέατρο, εξελίσσεται στην αρένα των παραστατικών τεχνών, ωθείται από τα πιο πολυσυλλεκτικές μουσικές συνθέσεις και εξερευνά διαφορετικές μορφές λογοτεχνίας. Αντλεί έμπνευση από τον κόσμο των τεχνών με την ευρύτερη έννοια, ενώ κάθε χορογραφία του λειτουργεί σαν ένα «σημειωματάριο» το οποίο τροφοδοτεί τα επόμενα έργα του. Ούτε κλασικός, ούτε σύγχρονος, ούτε καν στο ενδιάμεσο, ο Ζαν – Κριστόφ Μαγιό αρνείται να περιοριστεί σε ένα μόνο στυλ και έτσι σχεδιάζει κάθε χορογραφία ως έναν διάλογο όπου η παράδοση των πουέντ και η πρωτοπορία δεν αποτελούν πλέον διαφορτετικές έννοιες.
Υπεύθυνος επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων: Αντώνης Κοκολάκης
Εmail: kokolakispr@yahoo.gr και kokolakispr@gmail.com