Στο κεφάλαιο 17, Περὶ τῶν ἐκλελοιπότων χρηστηρίων, του έργου Ηθικά, ο Πλούταρχος καταγράφει ένα γεγονός με αυτήκοες μάρτυρες. Ο παγανιστικός κόσμος του Πανός, των παλαιων θεών, των νυμφών, των δασών, των πνευμάτων, τελείωσε: Πὰν ὁ μέγας τέθνηκε.
Στην εποχή του Πλούταρχου (περ. 50-120 μ.X.), ένας νέος κόσμος αναδύθηκε, μια νέα ανθρώπινη ψυχή γεννήθηκε. Μήπως όμως ο άνθρωπος, πάντα θα αναζητά και θα εφευρίσκει το επόμενο πέρασμα στη μυστική Αρκαδία, όπου ο χρόνος και ο θάνατος καταργούνται μέσα στις φυλλωσιές, τους αυλούς, τα τρεχούμενα νερά και τις νεράιδες; Στα μελοποιημένα ποιήματα του Αλκμάνος και της Σαπφούς του 7ου αιώνα, τις αναγεννησιακές αριέτες και τα σονέτα του Shakespeare, τα βουκολικά τραγούδια του 16ου και τις άριες αντίκες του 18ου αιώνα, στα λαϊκότροπα ισπανικά φολκλόρ του 20ου αιώνα, καθώς και σε πολλά άλλα, όλα σε μεταγραφή για κιθάρα, αναζητούμε την απάντηση.
Σοπράνο: Τζούλια Σουγκλάκου
Κιθάρα: Κορίνα Βουγιούκα
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Ώρα: 20:30
Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
• G. B. Pergolesi (1710-1736)
Se tu m’ami, Άρια αντίκα του 18ου αιώνα
• Jean-Baptiste Weckerlin (1821-1910)
Jeunes Filettes, βουκολικό τραγούδι του 17ου αιώνα
• Τ. Ρωσόπουλος (1974-)
Το αγνό και το ένα, ποίημα του H. Heine σε απόδοση Διονύση Καψάλη
• Παν ο Μέγας Τέθνηκε, κείμενο του Πλουτάρχου, από το βιβλίο του Ομότιμου καθηγητή φιλοσοφικής του ΕΚΠΑ, κ. Μιχάλη Κοπιδάκη, Πέθανε πράγματι ο μέγας Παν και άλλα κείμενα παντοδαπά
• C. Debussy (1862-1918)
La flûte de Pan
• J. Offenbach (1819-1880)
Mε βασανίζει βάσανο, άρια της Άρτεμης, από την οπερέττα Ο Ορφέας στον Άδη
• R. Hahn (1874-1947)
A Chloris
• Κείμενο του καθηγητή Μιχάλη Κοπιδάκη από το βιβλίο Πέθανε πράγματι ο μέγας Παν και άλλα κείμενα παντοδαπά
• J. Dowland (c. 1563-1626)
My Lady Hunnsdon’s Puffe, σόλο για κιθάρα
• E. W. Korngold (1897-1957)
Τρία σονέτα του Shakespeare, από το έργο Όπως σας αρέσει, μεταγραφή για κιθάρα: Τ. Ρωσόπουλος
Under the greenwood tree….
Blow, Blow, Thou Winter Wind…
When Birds Do Sing
• Τ. Ρωσόπουλος (1974-)
Κοιμούνται οι βουνοκορφές, ποίημα του Αλκμάνα, σε απόδοση Μ. Ζ. Κοπιδάκη
• Maurice Ravel (1875-1937)
Άγιο Σίδερο, από τα Πέντε ελληνικά λαïκά τραγούδια
• Α. Εμπειρίκος (1901-1975)
Αίγαγρος, από την ποιητική συλλογή Οκτάνα
• Βασιλ’κούδα, ζωναράδικος Θράκης (Μεταξάδες Έβρου) για σόλο κιθάρα
• Τ. Ρωσόπουλος (1974-)
Η Λιλή η Σκανταλιάρα, μεταγραφή του ρεμπέτικου τραγουδιού του Παναγιώτη Τούντα
• E. Granados (1867-1916)
Βαλς Νο. 1, από το έργο Valses Poeticos για σόλο κιθάρα
• M. De Falla (1876-1946)
Polo, από τα Επτά λαïκά ισπανικά τραγούδια, μεταγραφές για κιθάρα: Κορίνα Βουγιούκα
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Τζούλια Σουγλάκου
Υψίφωνος, σπούδασε κλασικό τραγούδι, ανώτερα θεωρητικά και πιάνο στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών, συνέχισε σπουδές όπερας στο Λονδίνο με τη καθ. Βέρα Ρόζα (υποτροφία «Μαρία Κάλλας») υπό την καθοδήγηση του Χρήστου Λαμπράκη. Στην Αθήνα μελέτησε με τον Άρη Χριστοφέλλη και τον Δημήτρη Γιάκα. Στην ΕΛΣ πρωτοεμφανίστηκε το 1994 και έκτοτε έχει ερμηνεύσει πρωταγωνιστικούς ρόλους όπως : Νέντα (Παλιάτσοι), Ελβίρα (Ερνάνης), Μαρία (Σιμόν Μποκκανέγκρα), Λεονόρα (Ο τροβαδούρος), Λαίδη Μάκβεθ (Μάκβεθ), Κόμησσα (Οι γάμοι του Φίγκαρο), Άννα Μπολένα, Ντόννα Ελβίρα (Ντον Τζοβάννι), Μουζέττα (Μποέμ), Φράια (Ο χρυσός του Ρήνου), Τζοκόντα, Μητέρα (Ο φυλακισμένος), Αριάδνη (Αριάδνη στη Νάξο), Όρτρουντ (Λόενγκριν), Κοστέλνιτσκα (Γενούφα), Βρουγχίλδη (Το λυκόφως των χρεών), Μαντελόν (Αντρέα Σενιέ), Τζίτα( Τζάννι Σκίκκι), Μάμμα Λουτσία (Καβαλλερία Ρουστικάνα). Επίσης, έχει ερμηνεύσει πρωταγωνιστικούς ρόλους σε όπερες Ελλήνων συνθετών. Έχει επανειλημμένα συνεργαστεί με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, σε όπερες, ορατόρια και συμφωνίες, ενώ έχει συμπράξει ως σολίστ με τα σημαντικότερα ορχηστρικά σύνολα της χώρας. Έχει δώσει πολυάριθμα ατομικά ρεσιτάλ, έχει συνεργαστεί με διεθνή φεστιβάλ, ενώ έχει συμμετάσχει σε συναυλίες μουσικής δωματίου, κινηματογραφικές ταινίες, παραστάσεις χοροθεάτρου, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές παραγωγές.
Κορίνα Βουγιούκα
Απόφοιτη του σολιστικού τμήματος της Ανώτατης Μουσικής Ακαδημίας της Κολωνίας (τάξη H. Käppel) και της Ανώτατης Μουσικής Ακαδημίας της Βασιλείας (τάξη Ο. Ghiglia), με υποτροφίες του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ωνάση. Κάτοχος διδακτορικού τίτλου από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, με θέμα τη σχέση της κιθάρας με τον υπόλοιπο μουσικό κόσμο στις αρχές του 19ου αιώνα, όπως αυτή καταγράφεται στα έργα για κιθάρα που σχετίζονται με την όπερα. Συναυλίες σόλο και μουσικής δωματίου σε Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Μ. Βρετανία, Αυστρία, Σλοβακία, Βέλγιο, Πολωνία, Τουρκία, Η.Π.Α., Λιβύη, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Σύμπραξη με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Θεσσαλονίκης, την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ., την Καμεράτα του Μ.Μ.Α., τη Συμφωνική Ορχήστρα του Debrecen, του Πανεπιστημίου της Κολωνίας, της Μάλαγα, της Σόφιας. Ηχογραφήσεις του cd laceworks με έργα φωνητικού ρεπερτορίου των Bellini, Schubert και Rossini μετεγγραμένα για κιθάρα από τον Τ. Ρωσόπουλο, καθώς και έργων του F. Sor. Ηχογραφήσεις για το τρίτο πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, την Ελληνική Τηλεόραση και για soundtracks του διάσημου κινηματογραφικού συνθέτη Trevor Jones. Καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Γ.Α.Παπαϊωάννου (2007, 2008, 2015, 2016), του φεστιβάλ Ε.Μ.Μ.Α. soundtrack (Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση – 2012), του Διεθνούς Φεστιβάλ Κιθάρας ‘Αρίων’ στο Μόλυβο Λέσβου από το 2012. Διδάσκουσα κιθάρας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου από το 2007.
Φωτογραφία: Festival of the God Pan, Celebrated by Fauns and Nymphs, Before 1728, Claude Gillot (French, 1673–1722) © Philadelphia Museum of Art