Η Απολυμένη του Αντώνη Τσιπιανίτη
Γράφει η Βίβιαν Μητσάκου
Η κρίση την οποία όλοι βιώνουμε έφερε στην επιφάνεια πολλά προβλήματα. Αναστάτωσε τις μέχρι τότε βολεμένες ζωές μας. Έφερε σύγκρουση με τον ίδιο τον εαυτό μας. Σκεφτήκαμε! Αναθεωρήσαμε πολλά θέματα της κοινωνικής και προσωπικής μας ζωής. Αντιληφθήκαμε ότι είχαμε στηρίξει την ζωή μας σε μία “φούσκα” που ξαφνικά έσκασε και μείναμε μετέωροι.
Έτσι και η Μαριέτα, η πρωταγωνίστριά μας, καθισμένη μόνη στο δωμάτιό της θυμάται. Θυμάται πώς ήταν η ζωή της πριν και πώς έχει γίνει τώρα. Ήταν η πιο περιζήτητη κοσμικογράφος. Υπερόπτης, αλαζονική,, με την επιτυχία να την “τυφλώνει”, είχε χτίσει την ζωή της στο “φαίνεσθαι”. Ήταν η πιο περιζήτητη αρθρογράφος. Στην στήλη της στο life style περιοδικό όπου εργαζόταν έμπαιναν μόνο τα “πρώτα” ονόματα της κοινωνίας μας. Αγκαλιές, αγάπες, ακριβά δώρα πλημμύριζαν το γραφείο της από κυρίες της υψηλής κοινωνίας για να γράψει κάτι για αυτές, για να μπει μια φωτογραφία τους στο περιοδικό. Και εν μία νυχτί όλα άλλαξαν. Η φίλη μας προσπαθεί να συνέλθει, βλέποντας την ζωή της να γκρεμίζεται.
«Θέματα που πριν μερικά χρόνια είχαν πρωτεύοντα ρόλο στη ζωή μας, όπως ποια πανάκριβη μάρκα ρούχων θα φορούσαμε ή αν ταίριαζε η Gucci τσάντα μας με τα Manolo Blahnik παπούτσια μας, τώρα όλα αυτά φαίνονται ανόητα και χωρίς ουσία. Μήπως ξεχνιόμασταν και φορούσαμε δεύτερη φορά το ίδιο φόρεμα σε μία δεξίωση. Τι ντροπή, Θεέ μου! Τώρα οι μάσκες έπεσαν», μονολογεί.
«Πως σπαταλήσαμε την ζωή μας στολίζοντας το σώμα μας, αντί να ταΐζουμε την ψυχή μας»;
«Πώς ζούσαμε μόνο για το lifestyle; Να περιφέρουμε τον εαυτό μας στολισμένο με την Άρτα και τα Γιάννενα, όλα επώνυμα, στις κοσμικές δεξιώσεις μόνο και μόνο για να δούμε μια φωτογραφία μας σε μία κοσμική στήλη γνωστού lifestyle περιοδικού»;
«Τα Prada δεν φέρνουν την ευτυχία, ίσως την διώχνουν κιόλας» μονολογεί τώρα η πρώην πασίγνωστη και περιζήτητη αρθρογράφος. Μονολογεί τώρα που είναι απολυμένη, πεινασμένη και ψάχνει απεγνωσμένα τις πανάκριβες τσάντες της, τα συρτάρια του δωματίου της μήπως βρει κάποια ξεχασμένα ευρώ.
Απολύθηκε έτσι απλά μια μέρα, επειδή η φίλη του αφεντικού ήθελε τη στήλη της. Άλλη πληγή της σημερινής κοινωνίας. Τα προσόντα είναι λέξη άγνωστη στον επαγγελματικό χώρο στην πατρίδα μας. Οι προσλήψεις γίνονται μόνο, δυστυχώς, μέσω υψηλών γνωριμιών. Έχεις πλούσιο φίλο, υψηλές γνωριμίες; E τότε παίρνεις και την καλύτερη θέση εργασίας και αν έχεις και λίγη τύχη, μπορείς να γίνεις και κυρία Χλιδόγλου, με τις υπηρέτριες, την πισίνα σου, τα φαγητά σου. Η κρίση αφορά τους άλλους. Ποιος υπολογίζει τα προσόντα;
Όλα αυτά όμως τα σκέφτεται «κατόπιν εορτής». Τώρα που βρίσκεται στο μηδέν και κατεβαίνει ολοταχώς στο τίποτα.
Τι να κάνει τώρα; Πώς θα επιβιώσει; Τα φώτα της δημοσιότητας έφυγαν από πάνω της. Διαπιστώνει με οδυνηρό τρόπο ότι όλοι αυτοί οι πλούσιοι φίλοι της εκτιμούσαν και αγαπούσαν προς όφελός τους την επαγγελματική της θέση και όχι την ίδια. Τώρα που τα φλας των φωτογραφήσεων έσβησαν, όλοι χάθηκαν από κοντά της. Βλέπει τα σκοτάδια που την περιβάλλουν και τρομάζει.
To κείμενο του Αντώνη Τσιπιανίτη είναι σύγχρονο, επίκαιρο, με πολύ καυστικό χιούμορ, με αλήθειες που πονάνε. Σε προβληματίζει και μέσα από χιουμοριστικές φράσεις μας περιγράφει τους λόγους που φθάσαμε στην σημερινή κρίση. Θίγει μέσα από αστείες αλλά εύστοχες και απολαυστικές ατάκες το φλέγον θέμα της ανεργίας και τα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα που εμφανίστηκαν με την κρίση. Η ηρωίδα του κάνει έναν οδυνηρό απολογισμό της μέχρι τώρα ζωής της. . Όπως πάντα η γραφή του Αντώνη Τσιπιανίτη είναι πολυεπίπεδη. Θίγει το σημερινό θέμα της ανεργίας που πλήττει όχι μόνο τους νέους, αλλά ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, καυτηριάζει την “πλαστή” ζωή που ζήσαμε, βασισμένη σε δάνεια που έγιναν θηλιά στον λαιμό των περισσοτέρων. Μας κλείνει το μάτι για το πως μπορείς να βρεις μια δουλειά σήμερα.
Η σκηνοθεσία ανήκει στον Κώστα Γάκη. Έχει ρυθμό, είναι γρήγορη σε κίνηση και εντυπωσιακή. Ιδανική και η μουσική του ιδίου που ντύνει την παράσταση! Το σκηνικό είναι πολύχρωμο, μοντέρνο, σημερινό. Δημιουργία της Ματίνας Μέγκλα, οποία επιμελήθηκε και τα πανέμορφα κοστούμια της Κατερίνας Διδασκάλου. Οι φωτισμοί, δημιουργίες της Σεμίνας Παπαεξανδροπούλου, “φωτίζουν” τις εναλλαγές στην ψυχολογική κατάσταση της πρωταγωνίστριας.
Ένας μονόλογος από την μοναδική Κατερίνα Διδασκάλου, που γελάει, κλαίει, ανησυχεί, φοβάται. Όλα τα συναισθήματα καθρεφτίζονται στο πρόσωπό της. Μια πληθωρική, χειμαρρώδης, δυναμική, καίρια , σαρωτική ερμηνεία της Κατερίνας Διδασκάλου που ξεδιπλώνει το αστείρευτο ταλέντο της και χτίζει με μαεστρία τον ρόλο της. Χάρμα οφθαλμών η σκηνική άνεσή της και η ερμηνευτική της βαρύτητα.
Ένας μονόλογος που δεν σε κουράζει καθόλου, σε ευχαριστεί, σε διασκεδάζει, σε προβληματίζει.
Μια πολύ όμορφη παράσταση, που θίγει τα προβλήματα της σημερινής κοινωνίας μας, εστιάζει στο σοβαρό θέμα της ανεργίας με πολύ χιούμορ. Όλα τα υπόλοιπα πρέπει να τα δείτε μόνοι στον νέο μονόλογο του Αντώνη Τσιπιανίτη με την μοναδική Κατερίνα Διδασκάλου.
Αφήστε με να προβλέψω! Ναι, ίσως ξεπεράσει και την «Πόρνη από πάνω» σε διάρκεια παραστάσεων. Γιατί το αξίζει. Και το κείμενο του Αντώνη Τσιπιανίτη και η Κατερίνα Διδασκάλου η οποία απογειώνει με την ερμηνεία της την παράσταση.
Καλή σας θέαση!
Ταυτότητα Παράστασης
Θέατρο Βρετάνια
Παίζει: Κατερίνα Διδασκάλου
Σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης
Σκηνικά. Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Μουσική: Κώστας Γάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Παπαφωτίου
Φωτογραφίες: Νίκος Καρανικόλας
Το έργο θα παίζεται κάθε Δευτέρα στις 19:30 και Τρίτη στις 21:00 .
Διάρκεια 90’